سئو پیلار پیج چیست؟

سئو پیلار پیج چیست؟

در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که چگونه با استفاده از استراتژی سئو پیلار پیج، به رتبه اول گوگل در کلمات کلیدی هدف خود برسید.

سئو پیلار پیج چیست؟ درست زمانی که نتایجتان به خط اول گوگل می‌رسد و فکر می‌کنید که دیگر سرشار از دانش سئو هستید، گوگل الگوریتم‌های خود را بروزرسانی می‌کند و تمام زحماتتان هیچ می‌شود. به همین دلیل است که هر چه تجربه بیشتری در خدمات سئو سایت داشته باشید متوجه خواهید شد که دانشتان هر روز نیاز به بروزرسانی دارد تا بتوانید در این بازار پر تلاطم دوام بیاورید. اما واقعاً سخت است تا با وجود تمام بروزرسانی‌ها خط اول گوگل را برای همیشه تصاحب کنید. اما با سئو پیلار پیج ورق برای همیشه بر می‌گردد فقط کافیست استراتژی سئو خود را بر این اساس بچینید و محتوا را با همین اصول تولید کنید.

رفتار کاربران در موتورهای جستوجو بسیار تغییر کرده است، نتایج جستوجو هم با این رفتارها خود را سازگار می‌کند و تغییر می‌کنند. همین امروز هم بسیاری تصور می‌کنند که استفاده از کلمات کلیدی بلند یکی از کلیدهای موفقیت در جذب ترافیک می‌باشد، هر چند کلمات کلیدی بلند همچنان از ارزش بالایی برخوردار هستند اما برای گرفتن رتبه بهتر در سِرپ (به انگلیسی: SERP) باید استراتژی خود را بر اساس سئو پلار پیج و محتوا تاپیک کلاستر بروزرسانی کنید.

در این مطلب، به محتوا تاپیک کلاستر و سئو پیلار پیج می‌پردازیم و می‌گوییم که چطور استراتژی خود را با آن منطبق کنید.

محتوا تاپیک کلاستر چیست؟

همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم کاربران دیگر مثل گذشته سرچ نمی‌کنند. و به همین دلیل تولید کننده‌های محتوا هم باید خود را با این تغییر رفتار وفق دهند تا از رقابت عقب نیفتند.

افزایش جستوجو عبارت‌های طولانی

خودتان را به جای کاربری بگذارید که می‌خواهد یک رستوران آسیایی برای وعده شام پیدا کند، آیا با جستوجوی عبارت “رستوران” بهتر به جواب خواهید رسید یا با جستوجوی عبارت “رستوران آسیایی نزدیک من کجاست؟”

امروزه بیشتر از 64% از کلماتی که در گوگل سرچ می‌شوند بیشتر از چهار کلمه دارند، و این رقم هر روزه در حال افزایش است. چرا که کابران با مطرح کردن عنوان سوال خود در موتورهای جستوجو متوجه شده‌اند که به جواب دقیق‌تری می‌رسند.

یکی از دلایلش می‌تواند ظهور دستیارهای صوتی مانند گوگل اَسیستَنت (به انگلیسی: Assistant) و یا سیری (به انگلیسی: Siri) باشد، چرا که 20% از جستوجوها امروزه از طریق همین دستیارهای صوتی انجام می‌گیرد و به دلیل گسترش روز افزون این تکنولوژی‌ها شاهد افزایش این مقدار جستوجو صوتی هم خواهیم بود.

اما کشورهایی نیز مانند ایران وجود دارند که دستیارهای صوتی به خوبی با زبان آن‌ها سازگار نیستند و کاربران زیادی را نتوانسته‌اند جذب خود کنند. اما دلیل دیگری که باعث می‌شود کاربران عبارات طولانی‌تری را در موتورهای جستوجو سرچ کنند وجود مطالبی است که بسیار گسترده و زیاد منتشر شده‌اند. به عبارتی هرچه نیازتان را دقیق‌تر بیان کنید نتایج دقیق‌تری هم دریافت خواهید کرد.

موتورهای جستوجو هر ساله بسته به رفتار کاربران در حال بروزرسانی هستند تا بتوانند نتایج دقیق‌تر را بالاتر نشان داده و کاربر را سریع‌تر به جوابش برساند.

نتایج دقیق‌تر برای جستوجو کننده‌ها

الگوریتم‌های موتورهای جستوجو بدون توقف در حال بروزرسانی هستند تا بتوانند بهترین جواب ممکن را در سریع‌ترین زمان برای کاربر فراهم کنند. پنالتی کردن صفحات به دلیل لینک‌سازی‌های غیر طبیعی یکی از همین بروزرسانی‌ها است. استراتژی یافتن کلمات کلیدی هم به همین صورت باید تغییر کند. دیگر کلمات ساده را کمتر کسی جستوجو می‌کند، بهتر است یک جمله کامل که قابل فهم باشد را امتحان کنید تا نتیجه شگفت زده‌تان کند. چرا که گوگل بیشتر به دنبال کمک به کاربرانش است تا جواب سوالاتشان را پیدا کنند و پیدا کردن مطالب و مقالات گوناگون در اولویت دومش است.

استراتژی محتوا شما باید تاپیک‌های مختلفی را پوشش دهد چرا اگر در مثال رستوران آسیایی، گوگل نتواند رستوران آسیایی برای شما پیدا کند نتایجی همچون رستوران ژاپنی، چینی و یا هندی را پیشنهاد خواهد داد.

افزایش پیج رنک با محتوا تاپیک کلاستر

اغلب وبلاگ‌ها و سایت‌هایی که در حال بهینه سازی هستند، خود را محدود به کلمات کلیدی می‌کنند تا بتوانند با استفاده از آن‌ها در سرپ رتبه بگیرند. نتیجه این می‌شود که کاربری که وارد سایت شده است در نهایت از طریق لینک سازی داخلی نمی‌تواند با خدمات و محصولات شما آشنا شود چرا که ساختار سایت بسیار نامنظم و بهم ریخته است.

ساختار یک سایت نامنظم به شکل زیر است:

ساختمان سایت آرمین سیلاطانی

برای نتیجه گرفتن در نتایج جستوجو باید با بروزرسانی‌های موتورهای جستوجو خود را تطابق دهید. دوره این نوع تولید محتوا پراکنده و تنها بر اساس کلمات کلیدی تمام شده است. خود را باید برای سئو پیلار پیج و محتوا تاپیک کلاستر آماده کنید.

یک یا چند موضوع اصلی که می‌خواهید در آن‌ها نتیجه بگیرید را انتخاب کنید و سپس برای تمام کلمات کلیدی مرتبط با موضوع اصلیتان تولید محتوا کنید. سپس این محتواها را به یکدیگر لینک کنید. به تصویر زیر توجه کنید تا کامل متوجه تفاوت سئو پیلار پیج و محتوا تاپیک کلاستر با استراتژی‌های قدیم شوید.

استراتژی درست در سئو پیلار پیج و محتوا تاپیک کلاستر

در استراتژی سئو پیلار پیج و محتوا تاپیک کلاستر همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، محتواها بسیار حساب شده‌تر و منظم‌تر از قبل به یکدیگر لینک شده‌اند که باعث می‌شود صفحات بیشتری در نتایج جستجو رتبه بگیرند و کاربرانی که وارد سایتتان می‌شوند سردرگم نشوند. استراتژی سئو پیلار پیج و محتوا تاپیک کلاستر از 3 قسمت اصلی تشکیل شده است:

  1. محتوا پیلار
  2. محتوا کلاستر
  3. هایپرلینک‌ها (به انگلیسی: Hyperlinks).
محتوا پیلار محتوا کلاستر هایپرلینک‌ها

در ادامه به سئو پیلار پیج و محتوا آن می‌پردازیم تا بتوانید موضوعات اصلی سایتتان را با کمک آن به خط اول گوگل ببرید.

سئو پیلار پیج

سئو پیلار پیج یک صفحه اصلی برای محتوا‌های کلاستر است که تمام موضوع‌های مرتبط را پوشش می‌دهد ولی برای اطلاعات جامع‌تر و بیشتر توسط هایپرلینک‌ها به محتوا تاپیک کلاستر متصل می‌شوند.

استراتژی سئو پیلار پیج باید به گونه‌ای باشد که این صفحه تنها یک موضوع اصلی داشته باشد و برای محتوا تاپیک کلاستر باید همان موضوع اصلی را برای کاربران بازتر کنید و از کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنید.

استراتژی سئو پیلار پیج باید از یک مطلب وبلاگی طولانی‌تر باشد، چرا که جنبه‌های مختلفی از یک موضوع را شامل می‌شوند. اما باید توجه داشته باشید که تمام نکات و مطلب نباید در پیلار پیج گفته شوند و جزئیات و نکته‌ها باید برای محتوا تاپیک کلاستر تولید شوند.

به طور خلاصه اینطور می‌شود که درباره یک موضوع اصلی در پیلار پیج محتوا تولید می‌کنید، اما نکات و جزئیات را در محتوا تاپیک کلاستر می‌آورید.

ساخت استراتژی سئو پیلار پیج چگونه است؟

اولین قدم برای ساخت استراتژی پیلار پیج این است که ابتدا زمانی که می‌خواهید برای تحقیق و انتخاب کلمه کلیدی بگذارید را کم کنید و بیشتر زمانتان را بر روی موضوعی که می‌خواهید از آن رتبه بگیرید متمرکز کنید. و بعد با یک طوفان ذهنی تمام کلمات کلیدی مرتبط با آن موضوع را جمع آوری کنید.

به عنوان مثال، تصور کنید موضوع اصلی که می‌خواهیم در آن رتبه بگیریم خدمات طراحی سایت است. اما می‌توانیم با یک طوفان فکری به کلمات کلیدی همچون “آموزش طراحی سایت” و “طراحی سایت با وردپرس” و … مطالب بسیار زیادی برای وبلاگمان آماده کنیم و آن‌ها را به یکدیگر لینک کنیم، اما در رابطه با همه این کلمات کلیدی در پیلار پیج اشاره می‌کنیم و توضیح کوتاهی می‌دهیم.

جمع بندی

علم سئو روز به روز در حال تغییر است و اگر نتوانید استراتژی خود را با آن منطبق کنید قطعاً از نتایجی که کسب کرده‌اید فاصله خواهید گرفت. استراتژی سئو پیلار پیج و محتوا تاپیک کلاستر همان دانشی است که شما را در این رقابت تنگاتنگ محافظت خواهد کرد. در این مطلب به تمام جزئیات یک استراتژی سئو پیلار پیج و و محتوا تاپیک کلاستر پرداختم و امیدوارم به زودی شما را در صفحه 1 گوگل ملاقات کنم.

همچنین اگر نظری دارید یا سوالی برایتان شکل گرفته است حتماً در بخش دیدگا‌ها با من در میانش بگذارید.

5/5 - (7 امتیاز)
مثل یک ربات! همیشه در حال یادگیری و پیشرفتم. و تنها هدفم این است که به شما کمک کنم تا خط اول گوگل را برای خود کنید.
آنچه در این مطلب می‌خوانید
مطالب مرتبط

6 پاسخ

  1. سلام خدمت مهندس سیلاطانی عزیز و خسته نباشید خدمت ایشون، به نظرم یکی از کامل ازین مطالبی که تو زمینه پیلارپیج خوندم بودش و واقعا به نظرم یکی از بهترین و به روزترین همکاری ما تو زمینه سئو هستن ایشون

  2. مطلب بسیار خوبی بود ممنون، یک سوال برای پیش آمود برای انتخاب کلمه کلیدی پیلار پیج بهتر است از کلمات کلیدی نیچ استفاده کنیم یا کلمات کلیدی بلند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به بهبود رتبه سایتتان دارید؟

با بروزترین روش‌ها و الگوریتم‌های سئو به کمکتان می‌آیم و از آن‌ها در ارتقای رتبه سایت شما استفاده می‌کنم.