بهترین افزونه سئو برای وردپرس

بهترین افزونه سئو برای وردپرس

در این مطلب به بررسی بهترین افزونه سئو برای وردپرس می‌پردازیم. با وجود تنوع زیاد، هر کدام با ویژگی‌ها و مزایای خود می‌توانند برایتان مناسب باشند.

اگر به دنبال بهترین افزونه سئو برای وردپرس هستید این مطلب دقیقاً برای شما آماده شده است.

اگر سایت شما توسط وردپرس قدرت گرفته است، باید از بهینه بودن سایتتان برای موتورهای جستجو اطمینان داشته باشید. بهترین راه برای این اطمینان استفاده از بهترین افزونه سئو برای وردپرس است.

افزونه‌های زیادی برای سئو سایت وردپرسی وجود دارد که تعدادی از آن‌ها پولی و تعدادی دیگر رایگان در دسترستان می‌باشند.

در این مطلب به 5 تا از بهترین افزونه‌های سئو سایت وردپرسی پرداخته‌ایم که از میانشان بهترین را بسته به نیازتان انتخاب کنید.

افزونه سئو چیست؟

با کمک افزونه‌های کمکی سئو می‌توانید مدیریت دقیق‌تری بر روی سئو سایتتان داشته باشید. اضافه کردن توضیحات متا (به انگلیسی: Meta Description)، مدیریت کلمات کلیدی، مدیریت لینک سازی و بسیاری کارهای دیگر همه و همه با استفاده از بهترین افزونه سئو برای وردپرس به سادگی قابل انجام است.

بهترین افزونه سئو برای وردپرس به شما توصیه‌هایی می‌کند که اگر بتوانید آن‌ها را در صفحاتتان دخیل کنید، رتبه گیری در نتایج جستوجو بسیار برایتان راحت‌تر خواهد بود و به همین دلیل ترافیک بیشتری نیز وارد سایتتان می‌شود.

با بهترین افزونه سئو برای وردپرس می‌توانید سایتتان را برای موتورهای جستوجوی گوگل، بینگ و یاهو بهینه کنید تا هیچ ترافیکی را از هیج موتور جستوجویی از دست ندهید.

افزونه سئو برای وردپرس بهینه سازی صفحاتتان را بسیار می‌تواند برایتان آسان کند. این افزونه‌ها به شما پیشنهاداتی می‌دهند که می‌توانید توسط این پیشنهادات محتوای سایت، لینک سازی و دیگر بخش‌ها را بهینه سازی کنید.

بهترین افزونه‌های سئو برای شما کارهایی انجام می‌دهند که تفاوتی ندارد کدام را انتخاب کنید، در نهایت با هر کدام می‌توانید، توضیحات متا، عنوان سئو و تراکم کلمات کلیدی را بررسی کنید و حتی نقشه سایتی کامل را بسته به نیازتان برای موتورهای جستوجو آماده کنید.

چرا به بهترین افزونه سئو برای وردپرس نیاز داریم؟

تمام وب مسترهایی که با وردپرس کار می‌کنند نیاز دارند تا سایتشان را برای موتورهای جستوجو بهینه کنند. افزونه‌های سئو دقیقاً همان میان‌بری هستند که از زبان موتورهای جستوجو برای شما سخن می‌گویند.

در ادامه به اصلی ترین معیارهایی می‌پردازیم که از بهترین افزونه سئو برای وردپرس انتظار داریم.

بهینه سازی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی، کلمات یا جمله‌هایی هستند که کاربران در موتورهای جستوجو می‌نویسند تا به جواب خواسته‌هایشان برسند. بهترین افزونه سئو برای وردپرس به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید این کلمات را در صفحات سایتتان مدیریت کنید.

حتی می‌توانید از پیشنهادات خود این افزونه‌ها هم استفاده کنید تا بهترین کلمات کلیدی را برای مطالب خود انتخاب کنید تا سریع‌تر و بهتر به نتیجه دلخواهتان برسید.

بهینه سازی سئو داخلی

بهینه سازی سئو داخلی سایت توسط بهترین افزونه سئو در وردپرس به شما کمک می‌کند تا صفحه‌های سایتتان را تک به تک مورد بررسی قرار دهید تا رتبه بهتری در سِرپ (به انگلیسی: SERP) بدست آورید.

می‌توانید برای تک تک صفحات توضیحات متا و عنوان سئو را ویرایش کنید یا برای تصاویرتان عنوان جایگزین بنویسید و بسیاری کارهای دیگر که از حوصله این مطلب خارج است.

بهینه سازی محتوا

محتوا ستون اصلی هر سایتی است.

بهترین افزونه سئو برای وردپرس به شما کمک می‌کند تا از لحاظ خوانایی محتوا، ساختار بندی و دیگر موارد محتوایتان را برای موتورهای جستوجو بهینه کنید.

لینک سازی

لینک سازی به شما این قدرت را می‌دهد تا بتوانید بین صفحات یک سایت یا حتی بین دو سایت متفاوت پل بزنید و کاربران را بینشان منتقل کنید.

بهترین افزونه سئو برای وردپرس می‌تواند پیشنهاد دهد تا بین کدام صفحات سایتتان لینک سازی کنید.

آنالیز

این افزونه‌ها تمام سایت را آنالیز می‌کنند و به مدیران سایت کمک می‌کنند تا بتوانند از کوچکترین اتفاقات در سایتشان هم مطلع باشند.

توسط این قابلیت می‌توانید عملکرد سایتتان در موتورهای جستوجو را مورد بررسی قرار دهید و برای بهبود آن تصمیم های بهتر و دقیق‌تری بگیرید.

با بهترین افزونه سئو برای وردپرس سایتتان برای موتورهای جستوجو بهینه می‌شود که در نتیجه می‌توانید کاربران بیشتری را به سمت خود سوق داده و تجارتتان را گسترش دهید.

بهترین افزونه سئو برای وردپرس کدام است؟

در ادامه به 5 افزونه برتر سئو در وردپرس می‌پردازیم و عملکردشان را مو به مو بررسی می‌کنیم.

افزونه یوست سئو

افزونه yoastseo

افزونه یوست سئو (به انگلیسی: Yoast SEO) به دلایل بیشماری محبوب‌ترین افزونه سئو برای وردپرس است که می‌توانید بسیار برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستوجو مفید باشد.

توسط افزونه یوست سئو می‌توانید توضیحات متا را به صفحاتتان اضافه کنید، خوانایی مطالبتان را بررسی کنید و عملکرد سایتتان را زیر نظر داشته باشید.

افزونه یوست سئو می‌تواند بهترین افزونه سئو برای وردپرس باشد که تا امروز بیشتر از 5 میلیون نصب فعال را در کارنامه خود دارد.

نقات قوت افزونه یوست سئو

بررسی خوانایی محتوا

افزونه یوست سئو به شما کمک می‌کند تا خوانایی محتوا را با بررسی جملات و پاراگراف‌ها بهبود دهید.

آنالیز سئو

توسط این قابلیت افزونه یوست سئو می‌توانید مطمئن باشید که از کلمات کلیدی مناسبی برای صفحاتتان استفاده کرده‌اید یا خیر و یا چگالی آن را نیز در تمام صفحه ارزیابی کنید، توضیحات متا و عنوان سئو را ویرایش کنید و در نهایت یک صفحه بهینه سازی شده را برای موتورهای جستوجو آماده کنید.

اسکیما مارک آپ

توسط افزونه یوست سئو وردپرس می‌توانید اسکیما مارک آپ (به انگلیسی: Schema Markup) را به صفحات سایتتان اضافه کنید تا موتورهای جستوجو بهتر متوجه محتوا شوند.

لینک سازی داخلی

افزونه یوست سئو برای هر صفحه پیشنهاد لینک سازی داخلی می‌دهد که برای سختار لینک سازی داخلی بسیار مفید و کار آمد است.

افزونه All In One SEO

افزونه All In One SEO وردپرس

یکی دیگر از بهترین افزونه‌های وردپرس برای سئو سایت افزونه All In One SEO است که با بیش از 3 میلیون نصب فعال در لیست پیشنهادی ما جا گرفته است.

توسط افزونه All In One SEO هم مانند دیگر افزونه‌های سئو می‌توانید توضیحات متا و عنوان سئو را ویرایش کرده و نقشه سایتی کامل را برای سایتتان آماده کنید و به موتورهای جستوجو تحویل دهید.

از افزونه All In One SEO هم می‌توان به عنوان بهترین افزونه سئو برای وردپرس نام برد.

نقات قوت افزونه All In One SEO

نقشه سایت

افزونه All In One SEO قابلیت این را دارد تا یک نقشه سایت کامل و شخصی سازی شده را برایتان آماده کند، توسط این نقشه سایت موتورهای جستوجو می‌توانند بهتر از سایت شما شناخت داشته باشند و در نتیجه کرال (به انگلیسی: Crawl) بهتر و ایندکس (به انگلیسی: Index) صفحاتتان سریع‌تر خواهد بود.

بهینه سازی توضیحات متا

با افزونه All In One SEO می‌توانید به سادگی توضیحات متا، عنوان سئو و کلمات کلیدی را به محتوای سایتتان اضافه و یا ویرایش کنید تا عملکرد بهتری در نتایج سئو داشته باشید.

تگ کنونیکال پیشرفته

توسط افزونه All In One SEO می‌توانید از قابلیت پیشرفته تگ کنونیکال (به انگلیسی: Canonical URL) بهره ببرید، توسط این تگ افزونه مانع از تکرار مقالات می‌شود که خود عامل مهمی برای رتبه بندی صفحات در موتورهای جستوجو محصوب می‌شود.

اسکیما مارک آپ

افزونه All In One SEO هم مانند دیگر افزونه‌های سئو وردپرس می‌تواند اسکیما‌های متفاوتی را برای فهم بهتر موتورهای جستوجو از صفحات سایت در اختیارتان بگذارد.

افزونه سئو رنک مث

افزونه رنک مث سئو در وردپرس

اگر از من بپرسید قطعاً مقام بهترین افزونه سئو برای وردپرس را به افزونه سئو رنک مث (به انگلیسی: Rank Math SEO) می‌دهم که به تازگی با هوش مصنوعی هم ادغام شده است و همین عامل به تنهایی می‌تواند به جذابیت آن بیفزاید.

افزونه سئو رنک مث که جدیدتر از دیگر افزونه‌های سئو لیست ما به شمار می‌رود در مدت کوتاهی توانست محبوبیت زیادی میان سئو کاران بدست آورد و تا امروز با بیش از 2 میلیون نصب فعال سومین افزونه پیشنهادی ما به شما است.

این افزونه با داشتن قابلیت‌های متنوعی از جمله؛ نوشتن و ویرایش توضیحات متا و عنوان سئو و همچنین مدیریت کلمات کلیدی قدرت یک سئو کار برتر را به شما خواهد داد.

نقاط قوت افزونه سئو رنک مث

راه اندازی آسان

با قابلیت راه اندازی آسان افزونه سئو رنک مث می‌توانید خیلی سریع و آسان افزونه را آماده به کار کنید. این یکی از قابلیت‌های ویژه این افزونه است که آن را از دیگر رقبا متمایز می‌کند.

آنالیز سئو

افزونه سئو رنک مث دائماً در حال آنالیز کردن سئو صفحاتتان است تا مطمئن باشید که استفاده از کلمات کلیدی، توضیحات متا و عنوان سئو به درستی برای موتورهای جستوجو بهینه شده است.

اسکیما مارک آپ پیشرفته

افزونه سئو رنک مث برای استفاده از اسکیماها بسیار مفید است، توسط این قابلیت می‌توانید علاوه بر اسکیما‌های پیش‌فرضی که خود افزونه در نظر گرفته است، به صورت دستی هم به هر تعداد که نیاز دارید اضافه کنید تا موتورهای جستوجو شناخت بهتری از صفحات سایتتان داشته باشند.

ادغام با سرچ کنسول گوگل

توسط قابلیت ادغام با سرچ کنسول گوگل افزونه سئو رنک مث تمام اطلاعاتی که از عملکرد سایتتان در موتور جستوجو گوگل نیاز دارید را در داشبورد وردپرس برایتان نمایش می‌دهد.

هوش مصنوع

این روزها هوش مصنوعی بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است و به هر طرف که نگاه کنید اثری ازش خواهید دید. چه از این تکنولوژی رو به رشد استفاده کرده باشید چه نه مطمئناً از وجود آن و تاثیراتش آگاه هستید. هوش مصنوعی افزونه سئو رنک مث هم خود را با این تکنولوژی ادغام کرده است تا تجربه کاربری چه برای تازه کاران سئو و چه برای کهنه سربازان این صنعت رنگ و بوی متفاوتی بگیرد.

افزونه سئو پرس

افزونه سئو پرس وردپرس seopress

افزونه سئو پرس (به انگلیسی: SEOPress) یکی از سبک‌ترین افزونه‌های سئو برای وردپرس است که امکانات بیشماری برای خدمات سئو سایت در اختیار سئو کاران قرار می‌دهد.

نقاط قوت افزونه سئو پرس

گراف دانش گوگل

افزونه سئو پرس امکان فوق‌العاده برای کاربرانش دارد که خود دلیلی برای بودن در لیست بهترین افزونه سئو برای وردپرس است، این افزونه با امکان ساخت گراف دانش گوگل (به انگلیسی: Google Knowledge Graph) شما را در نتایج جستوجو بسیار متفاوت نشان خواهد داد.

راه اندازی آسان

نصب و ران اندازی افزونه سئو پرس تنها چند کلیک برایتان زحمت خواهد داشت. در روزگاری که زمان از همیشه مهمتر است این قابلیت می‌تواند برای بسیاری افراد قابل توجه باشد.

بهینه سازی توضیحات متا

ویرایش و ساخت توضیحات متا، عنوان سئو و … به لطف افزونه سئو پرس هیچ وقت به این سادگی نبوده است، اگر سئو برایتان یک علم پیچیده محصوب می‌شود این افزونه برای شماست.

آنالیز محتوا

افزونه سئو پرس بدون وقفه در حال آنالیز محتوا شماست تا کاربرانش را مطمئن سازد که هیچ موردی را فراموش نکنند و بهترین نتیجه را در موتورهای جستوجو بگیرند.

افزونه متا تگ سئو

افزونه متا تگ سئو WP Meta SEO

اما آخرین پیشنهاد برای بهترین افزونه سئو برای وردپرس، افزونه متا تگ سئو (به انگلیسی: WP Meta SEO) است. این افزونه تمرکزش را بر روی بهینه سازی محتوا سایت گذاشته است و همین امر آن را در بین دیگر افزونه‌ها پر طرفدار کرده است.

نقاط قوت افزونه متا تگ سئو

بهینه سازی فله سئو

این مورد بسیار ویژه است. توسط قابلیت بهینه سازی فله سئو با افزونه متا تگ سئو می‌توانید توضیحات متا و دیگر موارد را به صورت کلی در یک نگاه برای تمامی صفحات سایت تنظیم کنید و در وقتتان صرفه جویی کنید.

کنترل محتوا

افزونه متا تگ سئو محتوا صفحات را زیر نظر دارد تا به صاحبین سایت اطمینان دهد تا از کلمات کلیدی مناسب، توضیحات متا و عنوان سئو خوبی استفاده کرده‌اند.

ریدایرکت و ارور 404

اهمیت صفحه 404 و ریدایرکت (به انگلیسی: Redirect) بر هیچ سئو کاری پوشیده نیست. افزونه متا تگ سئو نیز برای مدیریت ریدایرکت‌ها و صفحه 404 خدمات متنوعی ارائه می‌دهد.

بهینه سازی تصاویر

توسط افزونه متا تگ سئو دیگر نگران حجم تصاویر سایتتان نباشید. این افزونه تصاویر را به گونه‌ بهینه می‌کند که از کیفیت آن‌ها کاسته نشود که این موضوع خود بسیار برای حجم کلی سایت مورد اهمیت است.

بهترین افزونه سئو برای وردرپرس برای شما کدام است

در هنگام انتخاب بهترین افزونه سئو برای وردپرس فاکتورهایی را باید در نظر داشته باشید که تمام نیازهایتان را رفع کند تا بعداً نیاز به تعویضش نداشته باشید.

امکانات

مهمترین عامل برای اینکه بفهمید بهترین افزونه سئو برای وردپرس مناسب شما کدام است، بررسی و مقایسه امکاناتشان با یکدیگر است. ببینید کدام قابلیت برای شما ارزشمندتر است، ساخت نقشه سایت، ویرایش و ساخت توضیحات متا، ادغام با سرویس‌های دیگر و یا هوش مصنوعی. تمام این‌ها می‌تواند در یک انتخاب هوشمندانه‌تر کمک کنند.

بهترین افزونه سئو برای وردپرس آن است که نیازهایتان را رفع کند. در قدم اول نیازهایتان را شناسایی کنید و سپس برای انتخاب بهترین افزونه سئو برای وردپرس اقدام کنید.

سادگی

دومین معیار برای انتخاب بهترین افزونه سئو برای وردپرس سادگی کار کردن با آن است. نباید مدت زمان زیادی را برای رفع نیازهایتان صرف کنید و در نهایت هم مجبور باشید تا کسی را برایش استخدام کنید.

سادگی در طراحی و یوزر-فرندلی (به انگلیسی: User-Friendly) بودن آن یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب است. تمامی افزونه‌های سئو در نهایت دارند یک کار مشخص را انجام می‌دهند. بعضی ها امکانات بیشتری در اختیارتان می‌گذارند و بعضی‌ها هم کمتر که خیلی مهم نیست! مهمترین معیار این است که بتوانید تا حد امکان در زمانتان صرفه جویی کنید.

سازگاری

سازگاری با دیگر افزونه‌ها و پوسته وردپرس از دیگر معیارهای بسیار مهم در انتخاب بهترین افزونه سئو برای وردپرس است. شاید بهترین افزونه سئو برای وردپرس یکی از موارد بالا باشد. اما اگر با پوسته یا یکی از افزونه‌های شما اختلال ایجاد کند وارد چالش‌های بیشماری خواهید شد. پس توصیه می‌کنم قبل از انتخاب و نصب افزونه سئو حتماً این مورد را در نظر داشته باشید.

پشتیبانی

تمامی افزونه‌های سئو برای وردپرس کم و بیش از طرف سازنده‌هایشان پشتیبانی خوبی دارند. اما اگر در ایران زندگی می‌کنید شرایط کمی ممکن است برایتان متفات باشد. اگر میخواهید از نسخه غیر پولی و حرفه‌ای افزونه استفاده کنید حتماً آن را از جای معتبر خریداری کنید تا علاوه بر بروزرسانی‌ها خیالتان راحت باشد هم اگر به مشکلی خوردید یا با افزونه یا پوسته شما تداخل داشت بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن به کمکتان بیایند.

جمع بندی

در این مطلب 5 مورد از بهترین افزونه‌های سئو برای وردپرس را معرفی کردیم و هر کدام را به اختصار معرفی کردیم. بسته به نیازتان سعی کنید بهترین آن‌ها را انتخاب کنید و برای بهبود رتبه سایتتان از آن بهره ببرید. در نهایت بهترین افزونه سئو برای وردپرس را که از آن استفاده می‌کنید را در بخش دیدگاه‌ها با من در میان بگذارید.

5/5 - (3 امتیاز)
مثل یک ربات! همیشه در حال یادگیری و پیشرفتم. و تنها هدفم این است که به شما کمک کنم تا خط اول گوگل را برای خود کنید.
آنچه در این مطلب می‌خوانید
مطالب مرتبط

4 پاسخ

  1. سلام، افزونه‌ای که سالها است دارم ازش استفاده می کنم یوست هست و بسیار ازش راضی هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به بهبود رتبه سایتتان دارید؟

با بروزترین روش‌ها و الگوریتم‌های سئو به کمکتان می‌آیم و از آن‌ها در ارتقای رتبه سایت شما استفاده می‌کنم.