رفع ارور cURL error 52: Empty reply from server

رفع ارور cURL error 52: Empty reply from server

در این مطلب به رفع ارور cURL error 52: Empty reply from server می‌پردازیم و راه حل‌های مختلف برای رفع آن را ارائه می‌دهیم.

رفع ارور cURL error 52: Empty reply from server: اگر در سایتتان با خطای cUrl error 52 مواجه شدید باید بدانید که وجود این خطا به دلیل قطع ارتباط سرور با سایت شما اتفاق می‌افتد و باید برای رفع آن اقدام کنید. در این مطلب به دلایل بوجود آمدن و نحوه رفع ارور cURL error 52: Empty reply from server می‌پردازیم.

ارور cURL error 52: Empty reply from server

علت ارور cURL error 52: Empty reply from server

زمانی که با ارور cURL error 52: Empty reply from server مواجه می‌شوید به این معنی است که سایت هیچ جوابی از سمت سرور دریافت نمی‌کند.

ارور cURL error 52: Empty reply from server یک خطا مربوط به سرور است، زمانی که libcurl هیچ پاسخی از سمت سرور دریافت نمی‌کند حتی اگر درخواست‌هایی را مرتب به آن ارسال کنید.

برای رفع ارور cURL error 52: Empty reply from server نیاز است تا از سمت سرور عیب یابی انجام شود. در ادامه تمامی دلایل و مراحل را یک به یک با هم بررسی می‌کنیم.

نحوه رفع ارور cURL error 52: Empty reply from server

برای اینکه بتوانید برای رفع ارور cURL error 52: Empty reply from server اقدام کنید ابتدا باید علت آن را متوجه شوید. در ادامه تمامی دلایل و نحوه رفع آن را آورده‌ام.

  • استفاده از نسخه قدیمی libcurl

اگر متوجه شدید که علت خطای بوجود آمده استفاده از نسخه قدیمی libcurl است، تنها کافی است تا آن را بروزرسانی کنید.

  • قطع ارتباط توسط فایروال‌ها

قوانین فایروالتان را به دقت بررسی کنید، ممکن است قطع ارتباط سرور با سایت مربوط به همین فایروال‌ها باشد که باعث بوجود آمدن اختلال در ارتباط و مسدود شدن راه ارتباطی میان سرور و سایت شما باشند.

  • وردپرس نمی‌تواند درخواست لوپ‌بک (به انگلیسی: Loopback) را کامل کند.

دلیل اینکه وردپرس نمی‌تواند درخواست لوپ‌بک را کامل کند بخاطر اختلال در یکی از افزونه‌های سایتتان است. برای اینکه متوجه شوید علت ارور cURL error 52: Empty reply from server از افزونه‌های سایتتان است، ابتدا تمامی افزونه‌ها را غیر فعال کنید و از قسمت سلامت سایت خطاهای پیش آمده را بررسی کنید.

غیر فعال کردن تمامی افزونه‌ها برای رفع ارور cURL Error 28: Connection Timed Out

اگر مشکل حل شد می‌توان مطمئن بود که مشکل از یکی از افزونه‌هاست، به بخش افزونه‌ها رفته و یک به یک آن‌ها را فعال کنید تا متوجه شوید اختلال بوجود آمده مربوط به کدام افزونه است، سپس آن افزونه را حذف و یا جایگزینش کنید.

اما اگر افزونه‌ای که باعث اختلال شده است را به هر دلیل نمی‌توانید حذف یا جایگزین کنید، رشته کد زیر را به فایل wp-config.php اضافه کنید.

define(‘ALTERNATE_WP_CRON’, true);

این کد از Cron job جایگزین استفاده می‌کند و به طور کلی مشکل ارتباط با سرور را حل می‌کند.

  • استفاده cURL از پورت نادرست URL

پیشنهاد این است که پورت (به انگلیسی: Port) cURL را عوض کنید.

  • درخواست cURL توسط HTTP در صورتی که سرور با HTTPS تنظیم شده است

در چنین شرایطی برای رفع ارور cURL error 52: Empty reply from server بهتر است دستوراتی که به سمت سرور می‌روند را بررسی کنید و اگر آن‌ها HTTP بودند با HTTPS جایگزینشان کنید.

  • ریدایرکت سرور

در این شرایط دستور cURL را با cURL-L جایگزین کنید.

جمع بندی

به طور کلی این خطا زمانی رخ می‌دهد که libcurl پاسخی از سمت سرور دریافت نمی‌کند. در این مطلب به تمامی راه حل‌هایی که برای رفع ارور cURL error 52: Empty reply from server مفید است پرداختیم، اگر مشکلتان رفع نشد و یا سوالی داشتید با من در بخش دیدگاه‌ها در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید
مثل یک ربات! همیشه در حال یادگیری و پیشرفتم. و تنها هدفم این است که به شما کمک کنم تا خط اول گوگل را برای خود کنید.
آنچه در این مطلب می‌خوانید
مطالب مرتبط

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به بهبود رتبه سایتتان دارید؟

با بروزترین روش‌ها و الگوریتم‌های سئو به کمکتان می‌آیم و از آن‌ها در ارتقای رتبه سایت شما استفاده می‌کنم.