رفع ارور Duplicate field FAQPage

رفع ارور Duplicate field FAQPage

در این مطلب خواهیم گفت که ارور Duplicate field FAQPage چیست و چگونه آن را به طور کامل رفع کنید.

اغلب سئو کارهایی که با اسکیما کار می‌کنند ممکن است اِرورهایی را در سرچ کنسول گوگل (به انگلیسی: Google Search Console) دریافت کنند که رفع آن‌ها برایشان دشوار و زمان‌بر باشد. یکی از این موارد ارور Duplicate field FAQPage در سرچ کنسول گوگل است که احتمالاً برای رفع آن به مشکل خورده‌اید و نیاز به راهنمایی دارید.

ارور-Duplicate-field-FAQPage-در-سرچ-کنسول-گوگل

ارور Duplicate field FAQPage در سرچ کنسول گوگل درباره این است که اسکیما سوال و جواب (به انگلیسی: FAQ Schema) را بیش از یک بار تکرار کرده‌اید. حل این مشکل کار بسیار ساده‌ای است که در ادامه راه حل آن را برایتان مو شکافی می‌کنم.

رفع ارور Duplicate field FAQPage در سرچ کنسول با حذف افزونه

معمولاً سئو کاران در خدمات سئو سایت زمانی با ارور Duplicate field FAQPage در سرچ کنسول مواجه می‌شوند که از دو افزونه تولید اسکیما (به انگلیسی: Schema) استفاده می‌کنند و هر دو آن‌ها این اسکیما را تولید کرده‌اند. به دقت افزونه‌هایی که نصب کرده‌اید را بررسی کنید، و اگر برای تولید اسکیما از دو افزونه استفاده می‌کنید یکی از آن‌ها را پاک کنید.

توجه داشته باشید که اغلب افزونه‌های کمکی سئو دارای این قابلیت هستند و نیازی ندارید که از افزونه‌های جانبی برای تولید اسکیما استفاده کنید.

اگر نتوانستید افزونه‌ای که باعث ارور Duplicate field FAQPage در سرچ کنسول شده است را پیدا کنید پیشنهاد می‌کنم که تک تک افزونه‌ها را یک به یک غیر فعال کنید و از ابزار گوگل برای خواندن ریچ اسنیپت‌ها (به انگلیسی: Rich Snippets) کمک بگیرید تا بفهمید کدام افزونه باعث بروز این اختلال شده است.

 ابزار بررسی ریچ اسنیپت‌های گوگل برای رفع ارور Duplicate field FAQPage

پاک کردن بلاک مربوط به اسکیما

اگر نتوانستید ارور Duplicate field FAQPage در سرچ کنسول را از روش قبل حل کنید. احتمال اینکه مشکل شما از افزونه کمکی سئو باشد بسیار زیاد است.

اغلب کاربران برای ساخت اسکیما در یک مطلب هم بلاک مربوطه را درون مطلب جا گذاری می‌کنند و هم این اسکیما را به شکل ریچ اسنیپت وارد آن صفحه می‌کنند. این روش که اشتباه بسیاری از افراد است دلیل بوجود آمدن ارور Duplicate field FAQPage در سرچ کنسول گوگل است. اگر بلاکی برای پرسش و پاسخ درون یم مطلب گذاشتید دیگر نیاز ندارید که رشته کد اسکیما را وارد آن صفحه کنید.

خوشبختانه با پاک کردن اسکیمایی که به طور دستی وارد کرده‌اید مشکلتان حل خواهد شد.

حذف اسکیما برای رفع ارور Duplicate field FAQPage

غیر فعال کردن اسکیما در صفحه ساز المنتور

صفحه ساز المنتور (به انگلیسی: Elementor) هم مانند افزونه‌های کمکی سئو می‌تواند برای تولید اسکیما به کمک شما بیاید. اگر از هر دو این‌ها استفاده می‌کنید لازم است تا قابلیت تولید اسکیما را در یک از آن‌ها غیر فعال کنید که البته پیشنهاد می‌شود به دلیل اینکه تولید اسکیما در افزونه‌های سئو بسیار جامع‌تر از المنتور است، قابلیت تولید اسکیما المنتور را غیر فعال کنید.

برای انجام اینکار وارد صفحه‌ای که ارور Duplicate field FAQPage را دریافت کرده است شوید و بر روی دکمه ویرایش با المنتور کلیک کنید.

ویرایش با المنتور برای رفع خطا Duplicate field FAQPage

سپس در قسمت المان‌ها تب عمومی را باز کنید و در آن به دنبال المان یا ویجت آکاردئون (به انگلیسی: Accordion) بگردید و بر روی آن کلیک کنید.

ویرایش ویجت آکاردئون المنتور برای رفع خطا Duplicate field FAQPage

سپس در همان تب محتوا و در پایین‌ترین قسمتش “افزودن اسکیمای سوالات متداول” را غیر فعال کرده و صفحه را ذخیره کنید.

غیر فعال کردن افزودن اسکیمای سوالات متداول المنتور برای رفع خطا Duplicate field FAQPage

رفع ارور Duplicate field FAQPage در سرچ کنسول گوگل

بعد از اینکه متوجه شدید خطا Duplicate field FAQPage در سرچ کنسول گوگل از کدام دلایل بالا است و آن را اصلاح کردید به سرچ کنسول گوگل رفته، از منو سمت چپ FAQ را انتخاب کنید. در پایین صفحه تمامی مواردی که با این خطا مواجه هستند لیست شده‌اند. بر روی آن‌ها کلیک کنید و در صفحه جدیدی که پیش روی شماست روی دکمه VALIDATE FIX کلیک کنید و چند روزی منتظر بمانید تا گوگل ارور Duplicate field FAQPage را بررسی کند.

رفع ارور Duplicate field FAQPage در سرچ کنسول گوگل

نتیجه از طریق ایمیل به شما اطلاع داده خواهد شد.

5/5 - (5 امتیاز)
مثل یک ربات! همیشه در حال یادگیری و پیشرفتم. و تنها هدفم این است که به شما کمک کنم تا خط اول گوگل را برای خود کنید.
آنچه در این مطلب می‌خوانید
مطالب مرتبط

6 پاسخ

  1. چند روز طول میکشد تا گوگل سرچ کنسول نتیجه بررسی خطا Duplicate field FAQ Page را اعلام کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به بهبود رتبه سایتتان دارید؟

با بروزترین روش‌ها و الگوریتم‌های سئو به کمکتان می‌آیم و از آن‌ها در ارتقای رتبه سایت شما استفاده می‌کنم.